Wednesday, March 11, 2009

Akademi Fantasia 7 - Apakah Signifikasinya...



Tirai Akademi Fantasia ke 7 (AF7) sudah bermula..

Saya jarang berkesempatan menonton Diari AF kerana kerja..namun disebabkan Isnin baru-baru ini 9 Mac adalah Cuti Umum Sempena Maulidur Rasul, maka saya berkesempatan menonton Diari hari Pertama Musim ke7 yg di kendalikan oleh Sarimah Ibrahim. She is very entertaining and very pretty...

So Day 1 in Akademi semua pelajar 14 orang kalau tak silap dan jgn tanya saya..buat masa ini sorang pun saya tak ingat nama pelajar2 itu..di perkenalkan dengan kawasan pertapaan mereka selama 10 minggu.

Cikgu Asrul (kawan lama saya) sekali lagi di berikan tugas menjaga kebajikan pelajar2 lelaki. Yang pastinya..ketiadaan pengantin baru Cikgu Linda Jasmine akan menyebabkan ramai yg rindu padanya dan juga jeritannya...

Akhirnya saya di perkenalkan dengan kasut tumit tinggi hitam, dan isteri saya menjerit jerit kononnya Pengetua AF adalah kak Nita (Anita Sarawak)..namun hampa...
Tiara jacqualine sebagai Pengetua AF?????



Apakah signifikasinya Tiara sebagai Pengetua??? ini bukan Akademi teater atau lakonan ini adalah Akademi Nyanyian (sebab itu semasa ujibakat yg diutamakan adalah bakat nyanyian...pitching...tone..tiada lagi tone deaf..atau sumbang mambang...

Saya terus terfikirkan relevan nye Tiara sebagai Pengetua...dan saya hampa..
Saya amat teruja semasa Freddie Fernandez sebagai Pengetua AF1, Ramli MS Pengetua AF2 dan AF6, M Nasir Pengetua AF3, Roslan Aziz Pengetua AF4... Mereka ini adalah pakar di bidang Muzik dan memang berkaliber dan berkelayakan...namun TIARA??? apa kehebatannya di bidang Muzik??? setakat menyanyi di Teater Musikal PGL...dgn nada rendah boleh la..

Jadi saya membuat kesimpulan yg AF kali ni adalah satu gurauan dan tidak akan mencungkil bakat2 besar seperti VINCE, ZAHID, MAWI dan STACY (juara yg lain tu harap maaf la ya sbb saya tak teruja)..

So kengkawan boleh la berikan pendapat dan kita berkongsi bersama..apakah signifikasinya AF7 kali ini dan kononnya transformasi.... mmg memeranjatkan...

Pls share with me..

Thanks

4 comments:

WiraBiru said...

Bro, to me la tak da apa yang dia boleh bring to AF ni. To be a pengetua, that person must be in the music industry, not from movie or theatre etc. Transformasi camna yang diperkatakan? maybe this time around banyak acting talent yang dicungkil? I dont know, but it has lost its glitter.

King5zal said...

U r rite Wira Biru...I dont think She is suitable to be the Principal..i remember Tiara said to her student on Diary..Pls Call Me PRINCIPAL (sounds so Proud) yuckss...

She is not in music industry..she is more to acting...I also lost interest to watch AF...

Thanks bro for the comment...

Oh ya..Sabtu ni Match MU Vs LiverPool...berapa agaknya? Aku MU Fan hehehe..sure menang 3-0

Linda Fzalin said...

way you gooo....100% agree....mmg takda signifikasinya langsung tiara jadi PRINCIPAL af...dengan gaya2nya yg ala2 diva...adushhhh...

MyeAqma said...

hurmmm mai 110% not agree tiara jadi principal..
ntah pape ntah...
mase ura2 norman ek awitu yg akan jadi pengetua? kire ok la en.. mmg background dia ngan muzik.. amenda ntah AF ni.. kejutan la sgt konon...