Wednesday, March 18, 2009

PICNIC @ ULU KEMENSAH ULU KLANG

March 17, Selasa 2009.

Sempena Cuti Semester Break Sekolah ini..aku dan family berkelah di Kg Ulu Kemensah Ulu Klang (belakang Zoo Negara). Kawasan yang aman damai, nyaman..dgn anak sungai mengalir lesu...mendamaikan..tidak ramai orang kerana hari bekerja agaknya.



Aku mengetahui tempat ini semasa Shooting Drama Akademi Polis semasa Tahun Baru Cina baru baru ini...Lokasi Shooting adalah kawasan yang paling hujung sekali iaitu di ISI RIMBA iaitu ada Chalet di dlm hutan, dgn sungai dan juga kawasan paintball.

Semalam, Kami berkelah di tepi jalan di pertengahan jalan ke Isi Rimba..sungguh nyaman..pondok2 di sediakan dengan bayaran yg cukup berbaloi RM10 sahaja...siap dgn tikar..dan juga tong sampah..:D

Linda menyediakan Mee Hon Goreng dan juga Roti Arab beserta kari ayam utk di makan di sana...Air Lemonade yang di bancuh juga di bawa...keropok2..dan makanan ringan.. santai sungguh..




Daniel anak bongsu aku mandi tak sedar diri heheh dan tuan tanah menyediakan pelampung tiub lori utk kami..sungguh seronok...

Tasha dan Dania juga tak puas puas mandi... kami tiba jam 10.40 pagi ...dan setelah berendam..dan berehat sehingga jam 2 petang..kami pun pulang..






Saya sempat melelapkan mata di atas pelampung dalam sungai tu..dpt la lelap lebih kurang 40 minit...sungguh selesa rasanya..terapung dalam sungai yg tenang...hehehe

Semasa pulang..kami singgah di R&R Awan Besar dan pekena Sate Kajang Hj Samuri dan nasi lemak kecik2...kenyang sungguh..

Sekali sekala dapat Picnic begini terasa sungguh gembira..kita tidak perlu berbelanja besar untuk mendapat ketenangan dan kedamaian..

Cuti Cuti Malaysia..Cubalah hehehehe...

6 comments:

[sakuradila] said...

ha..ni nak komen la ni cik faizal.
fatin nk roti arab~
posto2...

King5zal said...

heheh roti arab Mak Ngah yg buat hehe mlm hari jadi nenek..tapi liat sikit sbb mak ngah guna susu cair..patutnya susu pekat hehehe..

Nasib baik kuah kari ayam sedap..fareez pun makan jugak hehe

silversarina said...

best dapat berkelah, ada juga lagi sungai kat belakang zoo tu, ingat dah habis tercemar .

aiikkk fatin duk negara arab pun nak roti arab shah alam..hehehe.

Linda Fzalin said...

hehehe...roti arab tawarrrr melese....tp sodap lah gakkk makan ngan kari ayammm...tula ek k ina...fatin dok negara arab sana sure roti arab lagi bessstttt...huhu

Anonymous said...

Halo King,
syoknyer ko dengan famili musim cuti sekolah minggu ni. aku dok terlantar kat KK. Insyaallah, sabtu ni aku bawa famili mandi2 kat PD...Anywhere, blogsite u cukup best..tempat persinggahan kawan2 bertanya khabar di alam maya ni.
Jumpa ko lagi dlm komen2 lain..adios.

Anjang Akiro, ur tallest pren.

King5zal said...

heheh Anjang..kau kan sahabat sejati aku since 1990 heheh ITM Johor..
aku paling tak leh lupa time hang basuh kain..mesti hang dok menyanyi merapu meraban hehe..pastu time hang masak nasik goreng..

Banyak kenangan kita sama2 Anjang..ITM Shah Alam..lepas grad..kita dah jauh..masing2 buat hal masing2...tapi kau tetap sahabat aku anjang...

Thanks for your comment..jenguk2 selalu ya