Thursday, March 19, 2009

Dunia Lakonan Ku !!!

Hari Ini Aku ingin bercerita tentang pengalaman Berlakon yang telah aku ceburi tanpa ku sedari..hehhe..
Kira-kira 4 tahun yang lalu..sahabatku Zack Kamal dan Arjun dari Starglam dot com telah menghubungi aku utk watak extra sebuah filem Purba ..bertajuk "Keris Awang Pulang Ke Dayang"...

King5zal & Farid Kamil - Filem Keris Awang Pulang Ke Dayang

Aziz M Osman & King - Filem Keris Awang Pulang ke Dayang

dan kira-kira jam 2.30 pagi..Tiba-tiba lalu bau yg teramat busuk melintasi kami...seperti bau mayat...Kami semua diam jer..
Selepas berlalu..Spotlight di tujukan ke hutan..dan kami terdengar suara org mengaji Quran...memang seram..
Jam 3.30 pagi Wrap..semua lari dan terus pecut kenderaan.. hehe itu kenangan aku..
Tapi sayang..Filem ini masih belum di tayangkan dan di jangkakan tahun 2009 ini mungkin akan ditayangkan...

Seterusnya aku mendapat peluang demi peluang untuk berlakon...Antara Drama yang telah aku lakonkan adalah seperti Tentangan TV2, Aku sebagai Penjahat yang mengejar Kenji Sawahi..Tentangan 2 ,Dendam.. Aku sebagai Pengarah Syarikat Tiara..Shooting di Clearwater Sanctuary Golf Resorts, Batu Gajah Perak..memang best tempat ni..damai..dan tenang...
Kenji Sawahi & King5zal - Drama Tentangan 1
King5zal & Chelsy Ng - Drama Tentangan 1 TV2 2007

King5zal, Joelyn & Alvin Tan - Drama Tentangan 2- Dendam 2008

Halim, Alvin, King, Joelyn & Jason - Tentangan 2 Dendam 2008

Di Bilik Mesyuarat - Drama Tentangan 2 Dendam 2008
Di Tahun 2007 juga Aku terlibat dalam Drama Bersiri iaitu "Tidak Pernah Ku Sesali" RTM 26 episod. Aku sebagai Bakar iaitu Gangster dan orang upahan kepada "Watie Elite".
Drama ini menguji lakonan aku kerana banyak scene dan episod seperti, mencampakan "suami Watie Elite iaitu Ayoi - Fezrul Khan" ke atas Katil sambil tangannya terikat, menolak atas kerusi roda, Menyoal siasat dalam bilik hotel, bertukar kenderaan konon konon di Siam..dan lain-lain...dan akhirnya aku berpeluang menaiki kereta peronda Polis yang sebenar heheheh (kene tangkap polis daaa)
3, 2, 1, ACTION!!!!
Kereta Waja Aku Pun Berlakon - Adegan Di Semenyih
Ini Kereta Merce yg digunakan untuk Kidnap Fezrol Khan
King5zal sbg Bakar Gangster dgn Mem Besar, Watie Elite
Sekutu Jahat ku dlm Drama Tidak Pernah Ku Sesali 2007

Selain dari itu, Aku juga pernah berlakon drama TV1 Lensa Kriminal sebagai Detektif 2006, Sutera Maya sebagai Doktor 2008, Ezora sebagai Bapak Ayam 2008, Pemanduku Jutawan sebagai Detektif Kamarul, Drama Bara sebagai Penyiasat 2008, Drama LARA sebagai Peguam 2009 dan lain-lain.
Dr King & Fasha Sandha - Drama Sutera Maya TV3

Dr King & Ery Putra - Sutera Maya TV3 2008

Anis Suraya & King - Drama Ezora TV3 - 2008
Lokasi Drama Ezora di Hulu Langat, Selangor

Aku sering membawakan watak Jahat, Polis, Peguam..dan aku bercadang pada Tahun 2009 ini untuk membawakan watak yang lebih mencabar lagi..

Pada Tahun 2008, aku berlakon Filem Ancaman Penggodam - Cyber X. Aku sebagai Professor IT...shooting di MMU CyberJaya..hero Zali dan Heroin Serina Redzuan.


InsyaAllah, April nanti aku akan berlakon Filem di bawah Arahan Aziz M Osman...Filem Sci Fi iaitu CE1..kisah robot yg dicipta oleh seorang budak kampung bernama Zaki.
Aku akan menjadi Bodyguard kepada Rosyam Nor..watak aku YIB..memang menarik Filem ini.
Rozita Che Wan & King5zal Drama BARA TV1 (nantikan siarannya)
Prof. King5zal & Serina - Filem Ancaman Penggodam Cyber X (belum di tayangkan lagi)

Drama LARA - King & Eizlan Yusof TV1 2009 (belum ditayangkan lagi)
Semasa Penggambaran Drama LARA di Sg Penchala

King5zal Depan Nissan Murano Azhar Sulaiman
King5zal, FBI Hot Fm & Aris - Drama Pemanduku Jutawan...

Malam tadi, Rabu 18 Mac..TV3 jam 10 malam ..rupanya watak aku sebagai Detektif Kamarul telah muncul di Kaca TV..hehe terima kasih pada kawan2 yg sms King ya..

Nantikan banyak lagi Drama dan Filem dari King5zal..diharap semua ahli keluarga, sahabat handai, rakan blogger memberikan sokongan kepada King5zal OK.

Cintailah Drama dan Filem Kita..(jemu dah tonton drama indon di astro..asyik ulang beratus kali..)

5 comments:

silversarina said...

Banyak berlakon, sempat ke bahagi masa dengan kerja.... watak hero bila pulak...hehehe.

King5zal said...

heheheh berlakon masa hari cuti jer...Hero heheh dah tua ...tak laku..hehehe

RosyFitrah said...

Halo king,
Nasib baik aku x berlakon. Kalu x, susah hang nak cari makan. Hang version 'white', aku 'colorful'. Hari tu filem Sumo, xder pulak ko dapat berlakon. Aku minat watak Sgt Saunders drama Combat dulu2. Kalu bibliografi hang nak difilemkan, jgnlah lupa watak Anjang diselitkan sekali yer.

p/s: Apa agaknya rupa ko kalu berlakon pementasan paper doll yer?

King5zal said...

Hahahah Anjang...cipan... nanti aku buat skrip utk Hang dgn aku berlakon... Weiii Anjang.. aku masih dgn team basketball Swoosh.. Syed Al-Junid tu Kapten...kalau senang turun la...saja2 ...kitaorg training tiap Jumaat malam sabtu..di Komuniti Sports Complex CyberJaya..

Jersey aku masih di Philipin...order..Swoosh Team nya...heheh basketball tak dpt di pisahkan..Jomla join
Kau dgn aku kan dulu Twin Tower hehe

KiKiHanakO said...

wohh..dasyatt bang king ni.. sudah jadi pelakon nih..heheheh