Saturday, March 21, 2009

Perangai Pentingkan Diri Sendiri - Edisi Geram

Malam Tadi, Jumaat 20 Mac 2009 - Aku dan Family bercadang makan malam di luar..bersama anak-anak kerana lagi 2 hari saja lagi Anak sulung aku Raja Farah Natasha akan pulang kembali ke Hostel di SAMTTAJ Shah Alam.

Kami ke Dataran Shah Alam berhampiran dengan Plaza Alam Sentral selepas solat Maghrib..
Aku, wife, Tasha, Dania & Daniel..kami pusing 1 round utk mencari parking yang mudah dan berdekatan dgn gerai tersebut dan dapat parking di depan bangunan SUK 2 (betul2 depan Plaza Alam Sentral).
Peace..Tunggu Makanan Sampai..

Sempat Posing sementara Tunggu makanan sampai

Kami pun dengan santai memesan makanan dan minuman. Aku order Char Kuew Teow Goreng, Fresh Orange, Linda memesan Mee Bandung dan Air 0. Tasha Nasi Goreng USA (kongsi dengan Daniel) dan Lychee. Dania pula Nasi Goreng Cina dan Air Apple. Daniel Air Lychee...
Setelah kenyang kami pun berehat di hadapan Screen Besar dan Air pancut di sebelah gerai tersebut..betul2 mengadap bangunan MBSA.

Sambil santai, kami makan kuaci..menikmati keindahan alam...dan relax. Ada juga ibu bapa membawa anak2 kecil...main main dgn air pancut ... aku pun pelik jugak..di biarkan anak mereka masuk dalam kawasan air pancut tu dgn basah kuyup...
Bersantai di Dataran Air Pancut depan Plaza Alam Sentral (PAS)

Tasha - 13 thn
Dania 11 thn
Daniel - 6 thn
Aku meluat jugak melihat gelagat anak-anak muda kat situ... bercouple di depan org ramai..tanpa segan silu.. makan bersuap-suap...Getik aku... tak tau malu...

Yang aku nak ceritakan ini adalah.. manusia 'bangang lagi bengap' yg pentingkan diri sendiri... Aku parking di tepi jalan agar mudah utk pulang... malangnya Mamat manalah dgn waja nya WMH 4971 telah parking sebelah kereta wife aku. Kami Hon bagai nak rak..dah selepas 15 minit baru lah si bangang ni muncul... aku yg dah hangin dan dah puas menendang wajanya (yang mangkuknya tak de alarm..kalau ada alarm biarla dia berbunyi...sure tuan kereta datang segera)... aku dah puas pusing keliling takde jugak tuan waja tu. Akhirnya setelah Daniel tak putus2 hon kan kereta...dtgla mamat baju hitam dengan selamba bukak kereta (guna kunci manual- patutla takde alarm) pakai topi mintak maaf.. aku jerit kat dia.. Kau ni bangang ke bodoh??? tak reti-reti cari parking yg tak menyusahkan org???? dia mintak maaf...aku tak puas hati.. aku gertak dia lagi.. aku cakap.. kau dah menyusahkan orang...kau nak belah gitu aja???
Aku cakap lagi...aku dah perati gelagat kau tadi kat air pancut tu... kau dgn makwe kau makan suap2..makwe kau kerja KFC kan? sbb pakai uniform.bertudung hitam..tapi buat perangai depan khalayak...geram betui aku..dia mintak maaf lagi..aku tanya lagi.. Kau dah kawin ke belum??? dia kata belum...aku cakap..Lain kali jangan nak buat perangai depan orang.. Aku gertak mamat tu lagi..(tak puas hati ni hehee)..kau tau aku keje apa??? aku tunjuklah bangunan MBSA depan aku tu..aku cakap.. Aku Pegawai Penguatkuasa MBSA... kalau kau buat salah lagi..parking ikut suka hati kau...siap la kau...

Mamat Baju Hitam dgn Makwe dia yg dok suap2 KFC ni la bangang parking sebelah kereta aku.

Banyak betui couple yg dok jiwang2 depan orang ramai...apa nak jadi???
Tujuan aku adalah untuk mengajar manusia yang suka pentingkan diri sendiri macam mamat tu...senang-senang jer...nak blok kereta orang..pastu dok 'beromen' ..akai ada ka??

Spoil kan kami nye dinner jer...So utk peringatan...kalau tak de tempat parking..pusing lagi dan cari tempat parking yang tidak menyusahkan orang...

Adios....

6 comments:

silversarina said...

Boleh bayangkan macamana bro ngamuk sakan ....hehehe.

Memang low IQ lah tu si mamat, ada jugak makwe nak kat dia tu !

Linda Fzalin said...

hehe...k ina...tu ler tu...takut kang ada lak adegan org mengamuk kat Dataran Shah Alam...ekekekeke.... yg bestnya Lin n Daniel yg bunyikan hon...huhu

King5zal said...

Sikap manusia yg suka pentingkan diri dan tak hirau org lain tu yg buat bengang sangat2 tu...

Geram betui...

hehehe..thanks Kak Ina sbb sudi baca luahan geram tu

RosyFitrah said...

Kalu ko tak act jadi Penguatkuasa pun, mamat baju hitam dah kecut perut tengok saiz ko. Nasib tazkirah je, kalu muka ko yg putih dah tukar hijau pastinya mamat tu dah di Slam n Dunk oleh ko...

Adios bro..

p/s: Bila dah berfamili ni, kena byk bersabar, darah tinggi (bukan darah muda dah) tu kena jaga jugak...

King5zal said...

heheh Anjang..tu la pasal.. mamat tu ..ambik jln senang utk diajer.. mana aku tak geram..

hehehe... hang dah balik Puchong ke?

Nanti boleh la lepak2 pekene teh tarik ke.. heheh

FCR said...

hehe....
sape x geram org cmnie..

klaw fad pun naik hantu..haha